hannelore-naar-bali.reismee.nl

De eerste (baby)stapjes in Bali

De eerste nacht in Bali zit erop. Gisterenavond (aka rond 12u ’s middags in België) ben ik hier toegekomen. Hoewel ik door de drukte in Schiphol redelijk nipt op het vliegtuig ben gestapt, is nadien alles vlot verlopen. In Dubai had ik maar een uur om over te stappen, maar ben samen met een andere Noord-Europese vrouw die ook alleen was, de luchthaven van Dubai doorge(snel)wandeld. De vluchten zelf waren zeer amuserend: ongeloofelijk wat er allemaal te doen valt. Nieuwe films, spelletjes, muziek, series en waar ik vooral uren naar kan staren is hoe en waar we vliegen op dat moment. Je zou bijna kunnen stellen dat de vlucht te kort was.

De tijd na de vlucht was integendeel niet te kort. Aanschuiven voor visum, wachten voor je koffer (wat eeuwen lijkt te duren), aantonen dat je geen een of andere gekke dealer bent en uiteindelijk men naam zoeken tussen de tientallen mannen die met papieren staan te zwaaien. Jammer dat ik daar geen foto van heb kunnen trekken, maar dit hilarische uitzicht zal ik niet snel vergeten. Na een helse tocht met heel andere verkeersregels dan ik vorig jaar heb geleerd, kwam ik veilig aan in de verblijfsplaats.

De verblijfsplaats is iets helemaal anders dan thuis. Het huis heeft amper een dak, eten is buiten voorzien, er zijn bamboe stapelbedden die elk moment zouden kunnen instorten… maar dit alles geeft wel het gevoel dat ik in traditioneel Bali verblijf. Ik slaap op de kamer met een Duits, twee Engelse en twee Chinese meisjes. Het is zeer verrijkend om met verschillende nationaliteiten samen te leven, maar langs de andere kant ben ik ook heel blij dat ik dit in het Nederlands kan typen. Na twee dagen gebrekkig Engels te spreken, hoop ik toch dat ik binnenkort iemand van Nederland/België tegenkom.

Ik ga afronden. De regenbui is over en we gaan iets zoeken om op deze vrije zondag te doen, in combinatie met wat uit te rusten van de lange vlucht. Tot snel X

Reacties

Reacties

Valerie

Super dat we je een beetje kunnen volgen!! Veel plezier en geniet er van! ? Xx

Esther

Heey Hannelore.. fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen en dat je van je vlucht hebt genoten! Veel plezier daar in Bali en geniet vooral van alle kleine en grote dingen!! Tot over 3 weken.. xxx (en ik wacht al vol spanning af naar je avonturen)(eindelijk gelukt na lang proberen??)

Martine verhulst

Hey hannelore,
Eerst al het is na wel 20 keer eindelijk gelukt om iets te posten bij je reacties (zou kunnen dat het bij mij ligt ?)
Wat fijn dat wij mee mogen genieten van je avontuur in bali! Ik maar denken dat jij drie weken zon zou hebben. ....wat leuk dat je mee in de cultuur van daar mag kijken. Wij als gewone toeristen appreciëren dit te weinig. Ik kijk uit naar de komende verhalen zeker wanneer je echte werk begint. Zo spannend allemaal!
Geniet nog met volle teugen daar. ...
Groetjes martine en amy

Hannelore

Hey, bedankt voor jullie reacties! Zo leuk om iets van het thuisfront te horen!! Ik dacht ook dat ik hier lekker zou zonnen en bruinen, maar ben nog even bleek als in België haha. De mensen hier vinden het ook heel raar dat er zoveel regen is, normaal maar 3 dagen in juli en blijkbaar is het al heel de maand bezig. Hopelijk snel verbetering... Ik probeer snel een volgend verhaal te schrijven!
X X X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active